В минувшую субботу, 21 апреля, в Варсонофьевском переулке состоялось предоткрытие клуба Alina Zanskar, отыграть диджей-сет на которое приехал новоявленный электро-рок-дуэт — барабанщик рок-группы 30 Seconds To Mars Шэннон Лето и диджей Антуан Бекс, известный благодаря своему музыкальному проекту CB7. Buro 24/7 посчастливилось лично пообщаться с музыкантами — о том, как совмещать рок и танцевальную музыку, о будущем этих жанров, а также о новом поколении публики, которая жаждет веселья, а музыку не просто слушает, но еще и самостоятельно записывает.
Давайте начнем, если вы не против.
Антуан: Да, давайте сделаем это!
Отлично. Тогда мой первый вопрос: как у вас получается совмещать электронную музыку а-ля CB7 и альтернативный рок вроде 30 Seconds To Mars? Как вообще это возможно?
Шэннон: Как это возможно?
Ш.: Начнем с того, что это возможно. (Улыбается.) Это так захватывающе — накладывать друг на друга два этих мира, смотреть, что получится. Ну, знаешь, бросать вызов самому себе. Очень круто, волнующе и рискованно. А риск я люблю, ну ты понимаешь. Я думаю, риск — это важно. Риск толкает тебя в правильном направлении — на эксперименты и крутые решения, тестирует твою креативность, когда ты комбинируешь разные элементы жанров.
Антуан, а как по-твоему? Со стороны электронной музыки.
А.: Насчет использования электро в роке? Честно говоря, я играл на гитаре с самого детства и начал писать танцевальную музыку, когда был тинейджером. Оба эти жанра стали частью моей жизни, поэтому мне это не кажется чем-то странным. Все получается очень естественно.
Но тем не менее эти два жанра долгое время развивались поодиночке. Кстати, как бы вы описали их будущее? Вот Шэннон, ты ведь из "Марса", какое, по-твоему, будущее ждет альтернативный рок?
Ш.: Я реально не знаю, что несет в себе будущее. Но я знаю точно — оно должно быть очень захватывающим. Наш последующий опыт видится мне так: мы просто творим что-то другое, интересное и новое. (Улыбается.) Даже все старые идеи наших ребят из "Марса", звукозаписывающий процесс и все накопленные записи — когда-то было новым. Каждый альбом "Марса" был таким толчком, и уже сегодня можно проследить невероятный рост со времен первой пластинки. И я уверен, что с нашим следующим альбомом произойдет такой же скачок, отправка от нашего современного звучания в следующий пункт.
Да, я понимаю. А что насчет электронной музыки? Сейчас появляется много всяких жанров и команд…
А.: (Перебивает.) Да, ты права. Причина популярности танцевальной музыки сегодня — в том, что люди чувствуют себя ее частью. Они ходят тусоваться и танцевать, они хотят приключений. Это больше, чем просто сидеть и смотреть на то, как играет музыкант, ведь правда? Поэтому люди чувствуют себя вдохновленными этой музыкой, она их взрывает. И я думаю, что будущее таких сценических концертов вроде того, как играют ребята из "Марса", будет включать этот элемент. Публика должна быть вовлечена в процесс.
Ты имеешь в виду коллаборации артистов разных жанров?
А.: Да, именно их. Люди должны чувствовать, что вот оно, шоу, и они — его главные участники.
Ш.: (Перебивает.) Да, я думаю, это отображение того, что происходит сейчас в нашем обществе. Мы же буквально все женаты на наших мобильниках, черт побери, на интернете! Мы все здесь, вот здесь. (Показывает человека, согнувшегося над компьютером.) И нам снова нужно чувство сообщества, как раньше. И то, о чем говорит Антуан, так и происходит: когда ты танцуешь, с тобой танцует вся толпа и всем очень весело. То, что мы хотим делать с ребятами из "Марса", — объединить живое выступление и это чувство единства, вовлечь публику в наши песни, сделать их частью нашей музыки.
А.: Мой танцевальный проект CB7 сейчас делает примерно то же. И за этим — будущее танцевальной музыки, которая должна "подогреваться" live-выступлением каких-нибудь рокеров. И это уже здесь, вот оно, прямо перед тобой! Но танцевальная музыка стала такой влиятельной, она для большой толпы. Диджей больше не должен быть диджеем, который просто встал со своим ноутбуком в каком-то углу, опустив голову и полностью погрузившись в эту машину, ведь теперь он играет не для какой-то комнаты своих друзей, а — на минуточку — для 60 тысяч людей. Поэтому будущее — за живым выступлением.
Да, мне кажется, будет интересно.
А.: Да, я уже это чувствую! Очень круто.
А.: Да, именно их. Люди должны чувствовать, что вот оно, шоу, и они — его главные участники.
Ш.: (Перебивает.) Да, я думаю, это отображение того, что происходит сейчас в нашем обществе. Мы же буквально все женаты на наших мобильниках, черт побери, на интернете! Мы все здесь, вот здесь. (Показывает человека, согнувшегося над компьютером.) И нам снова нужно чувство сообщества, как раньше. И то, о чем говорит Антуан, так и происходит: когда ты танцуешь, с тобой танцует вся толпа и всем очень весело. То, что мы хотим делать с ребятами из "Марса", — объединить живое выступление и это чувство единства, вовлечь публику в наши песни, сделать их частью нашей музыки.
А.: Мой танцевальный проект CB7 сейчас делает примерно то же. И за этим — будущее танцевальной музыки, которая должна "подогреваться" live-выступлением каких-нибудь рокеров. И это уже здесь, вот оно, прямо перед тобой! Но танцевальная музыка стала такой влиятельной, она для большой толпы. Диджей больше не должен быть диджеем, который просто встал со своим ноутбуком в каком-то углу, опустив голову и полностью погрузившись в эту машину, ведь теперь он играет не для какой-то комнаты своих друзей, а — на минуточку — для 60 тысяч людей. Поэтому будущее — за живым выступлением.
Да, мне кажется, будет интересно.
А.: Да, я уже это чувствую! Очень круто.
Мне понравилось то, как вы объяснили суть нового поколения, которое хочет шоу и веселья. Как, по-вашему, есть ли какие-то ключевые музыканты этого поколения?
Ш.: Сейчас на сцене так много музыкальных жанров, что сложно выделить кого-то. Например, "Коачелла", которая сейчас проходит в Калифорнии… Да, все правильно, в прошлый и этот уик-энд. "Коачелла" соединяет крутых музыкантов современности, ведь это потрясающий взрыв эмоций, тут тебе и танцевальная музыка, и все, что хочешь. Это то, что сейчас происходит в мире.
А.: Да. Но что еще интереснее, сейчас почти каждый может писать музыку сам. В 70-х для этого нужна была куча денег и студия, а сегодня ты можешь записывать песни на своем ноутбуке в собственной спальне. И это привносит множество новых команд в музыкальный мир. Да что уж там, даже дети могут записывать музыку! И что важно, тебе не надо иметь за плечами мощную промомашину — тебя в интернете и так раскрутят. У этого и плюсы, и минусы. Мы просто погрязли в огромном болоте музыки разных жанров и разного качества, иногда хорошую музыку сложно распознать. Но с другой стороны, это огромные креативные возможности, а талант всегда услышат.
Ш.: Да, в наше время главные маркетинговые инструменты — твой Facebook и твой Twitter. Там может случиться что угодно. И это круто.
Ш.: Сейчас на сцене так много музыкальных жанров, что сложно выделить кого-то. Например, "Коачелла", которая сейчас проходит в Калифорнии… Да, все правильно, в прошлый и этот уик-энд. "Коачелла" соединяет крутых музыкантов современности, ведь это потрясающий взрыв эмоций, тут тебе и танцевальная музыка, и все, что хочешь. Это то, что сейчас происходит в мире.
А.: Да. Но что еще интереснее, сейчас почти каждый может писать музыку сам. В 70-х для этого нужна была куча денег и студия, а сегодня ты можешь записывать песни на своем ноутбуке в собственной спальне. И это привносит множество новых команд в музыкальный мир. Да что уж там, даже дети могут записывать музыку! И что важно, тебе не надо иметь за плечами мощную промомашину — тебя в интернете и так раскрутят. У этого и плюсы, и минусы. Мы просто погрязли в огромном болоте музыки разных жанров и разного качества, иногда хорошую музыку сложно распознать. Но с другой стороны, это огромные креативные возможности, а талант всегда услышат.
Ш.: Да, в наше время главные маркетинговые инструменты — твой Facebook и твой Twitter. Там может случиться что угодно. И это круто.
Интервью: Екатерина Ухлинова
Фото: Сергей Аутраш
23 апреля 2012 14.45
Теги: Музыка
Фото: Сергей Аутраш
23 апреля 2012 14.45
Теги: Музыка
Translation:
Interview by Buro 24/7: Shannon Leto and Antoine Becks.
30 Seconds to Mars and CB7 collaboration.
On Saturday, April 21st, there was a pre opening of the Alina Zanskar club at Varsonofyevsky and the newly-born electro-rock duet of 30 seconds to Mars’ drummer Shannon Leto and DJ Antoine Becks, known for his music project CB7, arrived to perform their DJ set. Buro 24/7 was lucky enough to have a conversation with the musicians about how to combine rock and dance music, about the new generation of audience that craves fun, not just listeners but independent music makers as well.
Q: Let’s begin if you don’t mind.
Antoine: Yes, let’s do that!
Q: Great. So my first question is: how can you combine electronic music and CB7 and alternative rock like 30 Seconds To Mars? How is it possible?
Shannon: How is this possible?
Q: Yes.
S: To begin with, it is possible. (Smiles) It’s so exciting to impose on each other these two worlds and see what happens, you know, challenge yourself. It’s so cool, exciting and risky. I love risk, I think the risk is important. It pushes you in the right direction, to experiment and steep decisions, it tests your creativity when you mix different elements of genres.
Q: Antoine what do you think from the side of the electronic music?
A: About the use of electronic in rock? To be honest, I’ve played guitar since childhood and began writing dance music when i was a teenager. Both of these genres became a part of my life, so I don’t think anything weird. Everything turns out very naturally.
Q: Nevertheless, these styles have evolved separately for a long time. By the way, how would you describe their future? Shannon you are “from Mars” so how do you think, what is the future of the alternative rock?
S: I really don’t know what the future brings. But I’m sure it must be very exciting. I see our next experience in this way: we’re just doing something different, interesting and new. (Smiles.) Even all the previous ideas of our guys from 30STM, the sound-recording process and the accumulated records were new some time. Each 30STM s album was such a push, and today we can see this incredible growth since the first record. I'm sure our next album will be the same, the journey from our contemporary sound to the next step.
Q: I see. And what about electronic music? Today there’re a lot of genres and bands…
A: (Interruptes.) You’re right. The reason of popularity of dance music today is that people feel part of it. They go to hang out and dance, they want adventure. This is more than just sitting and looking how the musicians play, right? That’s why people feel inspired by this music, it turns them on. I think the future of such gigs like Mars guys play will include this element. The audience should be involved in the process.
Q: You mean collaborations of musicians of different genres?
A: Exactly. People should feel like that’s it, it’s a show and they are the main part of it.
S: (Thinking.) Yes, I think it’s a reflection of our modern society. We all are literally married to our cell phones, to the goddamn Internet! We are all here, right there. (Shows someone hunched over a computer). And we need a sense of unity again as before. And how says Antoine, this is what it happens: when you dance, the whole crowd dances too and everyone’s having fun. With Mars is the same, combine live performance and the sense of unity, to involve the audience in our songs and make them part of our music.
A: My dance project with CB7 is more or less the same now. And this is the future of dance music which should be “warmed up” with live performance of rockers. And it’s right here in front of you! But dance music has become so influential because of a great crowd. DJ is no longer a DJ, who just stays there with his laptop, absorbed in this machine with his head down. He’s not playing just for friends, but for 60,000 of people by the way! So the future is for the live performance.
Q: I think it’s gonna be interesting.
A: Yes, I can feel it! Very cool.
Q: I liked how you explained the essence of the new generation that wants show and fun. How do you think, are there any key musicians in this generation?
S: There are so many music styles today, so it’s hard to pick out someone. For example “Coachella” which is being held in California.. yeah, it was the last weekend. It connects cool musicians of our time, it’s a fantastic explosion of emotions, here you are, combining dance music and whatever you want. This is what’s happening in the world.
A: But almost everyone can make music today, which is even more interesting. In the 70’s you needed a lot of money ro record in a studio, now you can record songs on your laptop sitting in your bedroom. It brings a lot of new teams in the music world. Even the kids can record music! You don’t have to be behind a powerful discography, Internet will make you popular. It has pluses and minuses. We’re just stuck in a huge swamp music of different styles and of varying quality, sometimes it’s hard to find out really good music. But on the other hand, there are great craetive possibilities and talent will always be heard.
S: The main marketing tools today are your Facebook and your Twitter. It can happen with just about anything and that’s cool.
Interviewer: Ekaterina Ukhlinova
Photos by Sergei Autrash
30 Seconds to Mars and CB7 collaboration.
On Saturday, April 21st, there was a pre opening of the Alina Zanskar club at Varsonofyevsky and the newly-born electro-rock duet of 30 seconds to Mars’ drummer Shannon Leto and DJ Antoine Becks, known for his music project CB7, arrived to perform their DJ set. Buro 24/7 was lucky enough to have a conversation with the musicians about how to combine rock and dance music, about the new generation of audience that craves fun, not just listeners but independent music makers as well.
Q: Let’s begin if you don’t mind.
Antoine: Yes, let’s do that!
Q: Great. So my first question is: how can you combine electronic music and CB7 and alternative rock like 30 Seconds To Mars? How is it possible?
Shannon: How is this possible?
Q: Yes.
S: To begin with, it is possible. (Smiles) It’s so exciting to impose on each other these two worlds and see what happens, you know, challenge yourself. It’s so cool, exciting and risky. I love risk, I think the risk is important. It pushes you in the right direction, to experiment and steep decisions, it tests your creativity when you mix different elements of genres.
Q: Antoine what do you think from the side of the electronic music?
A: About the use of electronic in rock? To be honest, I’ve played guitar since childhood and began writing dance music when i was a teenager. Both of these genres became a part of my life, so I don’t think anything weird. Everything turns out very naturally.
Q: Nevertheless, these styles have evolved separately for a long time. By the way, how would you describe their future? Shannon you are “from Mars” so how do you think, what is the future of the alternative rock?
S: I really don’t know what the future brings. But I’m sure it must be very exciting. I see our next experience in this way: we’re just doing something different, interesting and new. (Smiles.) Even all the previous ideas of our guys from 30STM, the sound-recording process and the accumulated records were new some time. Each 30STM s album was such a push, and today we can see this incredible growth since the first record. I'm sure our next album will be the same, the journey from our contemporary sound to the next step.
Q: I see. And what about electronic music? Today there’re a lot of genres and bands…
A: (Interruptes.) You’re right. The reason of popularity of dance music today is that people feel part of it. They go to hang out and dance, they want adventure. This is more than just sitting and looking how the musicians play, right? That’s why people feel inspired by this music, it turns them on. I think the future of such gigs like Mars guys play will include this element. The audience should be involved in the process.
Q: You mean collaborations of musicians of different genres?
A: Exactly. People should feel like that’s it, it’s a show and they are the main part of it.
S: (Thinking.) Yes, I think it’s a reflection of our modern society. We all are literally married to our cell phones, to the goddamn Internet! We are all here, right there. (Shows someone hunched over a computer). And we need a sense of unity again as before. And how says Antoine, this is what it happens: when you dance, the whole crowd dances too and everyone’s having fun. With Mars is the same, combine live performance and the sense of unity, to involve the audience in our songs and make them part of our music.
A: My dance project with CB7 is more or less the same now. And this is the future of dance music which should be “warmed up” with live performance of rockers. And it’s right here in front of you! But dance music has become so influential because of a great crowd. DJ is no longer a DJ, who just stays there with his laptop, absorbed in this machine with his head down. He’s not playing just for friends, but for 60,000 of people by the way! So the future is for the live performance.
Q: I think it’s gonna be interesting.
A: Yes, I can feel it! Very cool.
Q: I liked how you explained the essence of the new generation that wants show and fun. How do you think, are there any key musicians in this generation?
S: There are so many music styles today, so it’s hard to pick out someone. For example “Coachella” which is being held in California.. yeah, it was the last weekend. It connects cool musicians of our time, it’s a fantastic explosion of emotions, here you are, combining dance music and whatever you want. This is what’s happening in the world.
A: But almost everyone can make music today, which is even more interesting. In the 70’s you needed a lot of money ro record in a studio, now you can record songs on your laptop sitting in your bedroom. It brings a lot of new teams in the music world. Even the kids can record music! You don’t have to be behind a powerful discography, Internet will make you popular. It has pluses and minuses. We’re just stuck in a huge swamp music of different styles and of varying quality, sometimes it’s hard to find out really good music. But on the other hand, there are great craetive possibilities and talent will always be heard.
S: The main marketing tools today are your Facebook and your Twitter. It can happen with just about anything and that’s cool.
Interviewer: Ekaterina Ukhlinova
Photos by Sergei Autrash
Nessun commento:
Posta un commento